Motta forespørsler og send tilbud

Kort oppsummert:
Få ryddige forespørsler fra kundene, chat med dem og send raske tilbud på SMS som de kan godkjenne og betale for med en gang. Tid spart og all stress med kundekontoer og betaling er borte.


Når vi spør bakerier om hva de ønsker bedre verktøy til, dukker det opp noen tilbakevendende temaer:

  • Ta betalt fra kunder som vil bestille utenfor nettbutikken.

  • Kunder sender ikke all nødvendig informasjon ved forespørsler - slik at det blir dialog frem og tilbake med kunden etterpå.

  • Tidkrevende å sende tilbud til nye bedriftskunder - som innebærer å sende tilbud, registere kundekonto, lage ordren og sende faktura.

Vi har lansert en ny løsning som kan hjelpe med alt dette. Slik fungerer den:

Få komplette forespørsler

La kundene fylle ut alle spørsmål om produkt og levering på forhånd, slik at dere kan raskt gi en pris.

Enkel oversikt over forespørsler

Se oversikt over status, dialog og bestillingsinformasjon på alle forespørsler.

Chat med kundene

Om dere har noen spørsmål, spør enkelt i en chat-tråd med hver kunde.

Gi rask pris på hva som helst

Gi pris på forespørselen eller lag et tilbud fra scratch. Da kan kunden bekrefte og betale.


Eksempler på bruk


Håndtere forespørsler på spesielle bestillinger

Av og til spør kunder om produkter som de ikke finner i nettbutikken. Da er det best om dere får all informasjon fra kunden med en gang - om produkt, levering og kundeinformasjon - slik at dere raskt kan gi en pris og gjennomføre bestillingen.

Da kan dere sende et forespørselsskjema til kunden slik at de kan fylle ut all informasjonen dere trenger.

Slik fungerer det:

  1. Dere bestemmer om forespørselskjemaet skal ligge synlig for alle kunder - eller om dere vil sende det til kunder som tar kontakt.

  2. Kunden beskriver hva de ønsker, legger ved eventuelle inspirasjonsbilder og når de ønsker levering.

  3. Dere kan da gi et raskt pristilbud, som sendes på e-post og SMS til kunden.

  4. Kunden betaler, og vipps, dere har en ferdig betalt bestilling i systemet.


Sende tilbud til bedrifter

La oss si at en bedrift tar kontakt, og spør på om dere kan levere 50 boller og 50 wienerbrød til et arrangement. Og bedriften er ikke en fast fakturakunde. Da kan dere raskt og enkelt lage et tilbud til kunden, som de mottar på SMS og e-post. Kunden kan bekrefte tilbudet, og betale. Du kan også la kunden selv velge hvordan de vil ha levert, slik at du slipper å tenke på det.

Slik fungerer det:

  1. Velg “Send tilbud” i admin.

  2. Velg eller skriv inn produktene og sett en totalpris.

    1. Tips! Om kunden sendte forespørselen på e-post, kan dere bare “klippe og lime” inn teksten og sette en pris.

  3. Kunden får tilbudet på e-post og SMS, og velger selv levering og betaling.

  4. Vipps, dere har fått en ferdig bestilling i systemet.

Dette lar kunden gjøre det meste selv, og om dere har aktivert automatisk faktura så slipper dere også å sende faktura til kunden.


Ta betalt fra kunder som tar kontakt

Noen ganger tar utenbys kunder kontakt og vil sende en kake til noen. Om de ikke vil gå via nettbutikken, så kan det ofte være litt vanskelig å ta betalt. Da kan dere enkelt bare sende de et tilbud på SMS som de kan betale. Følg bare samme oppskrift som ovenfor.



Hvor finner jeg løsningen?

Løsningen ligger allerede på deres admin hos Cake it easy.

  1. Gå til admin-verktøyet.

  2. Gå til Ordrer, og velg Forespørsel og tilbud.

  3. Der kan dere velge mellom å sende tilbud eller dele forespørselskjemaet med kundene.




Hvordan deler jeg forespørselskjemaet?

Det er ulike måter dere kan dele skjemaet med kundene på:

1 - Send til kunder som tar kontakt

Velg “Del forespørselskjema”, kopier lenken og send den til kunden på e-post eller SMS. Da kan kunden raskt fylle ut all informasjonen dere trenger.

2 - Legg ut lenken i deres kanaler

Legg ut lenken på hjemmesiden deres, Facebook-siden eller Instagram-kontoen deres, slik at alle kunder kan sende inn forespørsler.

3 - Vis lenken i nettbutikken

Gjør forespørselsskjemaet synlig i nettbutikken, i tilfelle kunder ikke finner det de ønsker på nettbutikken. Det er bedre at de spør enn at de forsvinner til en annen plass.

Om dere vil aktivere dette, klikk på knappen “Del forespørselskjema” og slå på lenken. Den vil vises nederst på nettbutikken.

 

Vi håper dette blir nyttig for dere! Gå inn om sjekk ut det nye verktøyet allerede i dag. Ta kontakt med oss på post@cakeiteasy.no eller ring oss på 22 33 26 00 om dere har noen spørsmål.

Forrige
Forrige

Tilby egen nettbutikk til engroskunder

Neste
Neste

Frigjør tid - sett bort fakturajobben